Actiefzorg
Case: Kwetsbare doelgroepen
Uitdaging
Actiefzorg werkt met hoofdzakelijk medewerkers die zorg verlenen aan huis. Dit brengt uitdagingen met zich mee, omdat kwetsbare klanten frustraties kunnen hebben over de eigen fysieke, maar ook psychische beperkingen. De medewerkers gaan op huisbezoek en kunnen stuitten op ongewenst gedrag naar hun als persoon. Als je er dan alleen voor staat, is het prettig als je weet hoe je het beste kan handelen voor jezelf en alle betrokkenen.
Oplossing
Sinds 2009 verzorgen wij trainingen voor Actiefzorg waar we specifiek in gaan op de eigen weerbaarheid van de medewerker. We geven praktische veiligheidstips en laten medewerkers oefenen met situaties waar zij tegen aan zouden kunnen lopen. Ook verzorgen wij sinds dit jaar de training ‘voor -en nazorg’ voor leidinggevenden. Zodat er adequaat ingespeeld wordt op ongewenst gedrag.
Resultaat
De medewerkers voelen zich weerbaarder als zij aan het werk gaan. Tevens weten zij hoe en waar zij kunnen melden en wat de rol is van de leidinggevende hierin. Ook beschikken zij na de training over verschillende handelingsalternatieven, zodat zij op een passende manier reageren op de verschillende soorten van ongewenst gedrag.
Meer weten?
Bel 040-285 26 82 of neem geheel vrijblijvend contact op