Gemeente Best
Case: Bemoeirecht, bemoeiplicht
Uitdaging
In 2017 vroeg de gemeente Best om onze ondersteuning om agressief gedrag binnen de organisatie aan te pakken en te voorkomen. Tevens wilde de gemeente aan de slag met het thema ‘ondermijning’.
Oplossing
Alle medewerkers met klantcontact volgden de training ‘omgaan met agressie’. Medewerkers zonder klantcontact kregen tevens de mogelijkheid om een trainingssessie te volgen waarbij zij de juiste bemoeirecht -en plicht toe konden passen.
Het thema ‘ondermijning’ behandelden wij in kleinere groepsessies zodat duidelijk werd wat de specifieke behoefte was op dit gebied en we hier de gemeente over konden adviseren. Zij hebben duidelijke tools meegekregen in de vorm van een rapportage.
Resultaat
Het thema ‘omgaan met agressie’ en ‘ondermijning’ en de aanpak hierin, is een stuk helderder geworden voor de gemeente. Zij weten beter samen te werken en gedrag eerder te de-escaleren, omdat de medewerkers agressief gedrag en ondermijning eerder herkennen en de juiste wegen kennen binnen de gemeente Best.
Meer weten?
Bel 040-285 26 82 of neem geheel vrijblijvend contact op