Mathot medische hulpmiddelen
Case: Agressietraining als teambuilding
Uitdaging
Medewerkers van Mathot medische speciaalzaken merkten dat ze steeds vaker te maken kregen met agressief en eisen stellend gedrag van hun klanten. Ze wilde graag leren om op een klantvriendelijke manier grenzen aan te geven waarbij de relatie behouden bleef.
Oplossing
Wij mochten een halve dag training verzorgen voor een groot aantal medewerkers tijdens hun eigen professionaliserings- en verbindingsdag.
Resultaat
We leerden medewerkers de verschillende soorten agressie en een juiste reactie om dit te de-escaleren. Aanwezigen ervaarden wat efficiënte communicatie inhoudt en wat de kracht van lichaamstaal hierbij is. Ze leerden eenduidig op te treden volgens gemaakte teamafspraken. Deze duidelijke richtlijn gaf ze meer zelfvertrouwen om op een juiste manier te reageren in de toekomst.
Meer weten?
Bel 040-285 26 82 of neem geheel vrijblijvend contact op